Egyelőre nem tudni
miért halt meg Farkas Péter, pedig 30 tanút és szakértőket is meghallgatott
a bíróság.
A szentesi fiatalember 2009 augusztusában kerékpárral
hajtott bele a felújítás alatt álló Tisza-híd egyik munkagödrébe, és a
helyszínen életét vesztette. Múlt héten a szentesi Városi Bíróságon
folytatódott a márciusban kezdődött büntetőper, amelynek vádlottjai H. Klára
Katalin építésvezető és társa, V. Róbert művezető. Ellenük halált okozó,
közlekedés biztonsága elleni, gondatlanságból elkövetett vétség miatt indult
eljárás. A csongrádi oldalon szolgálatot teljesítő biztonsági őr több tucat
tanú állításával szemben hétfőn azt vallotta, hogy három oldalról keresztbe
tett lécekkel voltak körbekerítve a munkagödrök a híd két oldalán, a
munkaterületet pedig szalaggal zárták le.
Az ügyben kirendelt igazságügyi szakértők álláspontja sem
egyezett azzal kapcsolatban, mi lehetett a baleset elsődleges oka. Litovecz
György szerint a sértett önveszélyeztető magatartása, mert enyhe alkoholos
befolyásoltság alatt indult útnak kerékpárjával. Másodlagos okként a munkagödör
elmaradt körbekerítését, harmadlagosként pedig a munkaterület szabálytalan
lezárását említette.
Márkus Zoltán, aki szerint Farkas Péter számára túl sok
lehetőség nem volt: amikor a csongrádi oldalon felhajtott a hídra, nem
tudhatta, hogy a forgalom számára biztosított félpályán merre szabad éppen
haladni, hiszen a forgalomirányító jelzőlámpát nem láthatta, azt ugyanis a
töltésen túlra helyezték el.
A Szentesi Élet értesülései szerint további meghallgatásokra
lesz szükség, és a biztonsági szolgálat által vezetett őrnapló is terítékre
kerülhet, hogy tisztázódjon néhány homályos részlet.
Ezek után kerülhet sor a perbeszédekre, majd az ítélethirdetésre,
ez több napig is eltarthat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése