Újabb kasza az autósoknak, motorosoknak, segédmotorosoknak
Mottó: fogd rá az unióra !
Az idősebb autók és motorok tulajdonosainak költségei
megduplázódhatnak, míg a költségvetés bevételei évente legalább 15 milliárd
forinttal nőhetnek, ha megvalósul az Európai Bizottság javaslata, amely a
járművek hét éves korától éves vizsgáztatást írna elő a jelenlegi kettő év
helyett.
Az idősebb személygépkocsik és kisteherautók, valamint
motorok sűrűbb műszaki vizsgáztatását javasolja az Európai Bizottság múlt héten
beterjesztetett tervezete. A jelenlegi – hazánkban is érvényes –uniós minimum
előírás a 3,5 tonnánál kisebb súlyú gépkocsik, illetve a motorok esetében azt
írtja elő, hogy a kötelező műszaki vizsgálatoknak 4+2+2-es szabály szerint kell
megtörténniük. Ez azt jelenti, hogy az első műszakit a jármű 4 éves korában
kell elvégezni, majd azután kétévente kell vizsgára menni.
A közlekedésbiztonság fokozása érdekében a brüsszeli
testület a 4+2+2-es előírást 4+2+1-esre változtatná, vagyis a járművek hét éves
korától már csak évente adnák ki a műszaki engedélyt. Ez azt jelentené, hogy a
hét évnél idősebb járművek tulajdonosainak duplázódnának a műszaki vizsgáztatás
költségei, miután a korábbi két év helyett már évente kellene vizsgára vinni az
autókat, illetve motorokat.
A brüsszeli javaslat emellett a hazánkban jelenleg nem
vizsgaköteles 50 köbcentinél kisebb segédmotorok, vagyis a robogók esetében is
előírná a rendszeres, 4+2+1-es szabály alapján a műszaki vizsgáztatást.
Forrás: vg.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése